A verseny célja, a városmarketinggel foglalkozó elméleti, gyakorlati szakemberek és a szakmát tanuló egyetemisták részvételével közös értékek létrehozása. A versenyzők részt vesznek a városok marketingjét segítő új kreatív megoldások kidolgozásában, a választott városok népszerűsítésében.
A versenyen induló 61, egyenként háromfős hallgatói csapat azt vizsgája, hogy hogyan támogathatja a marketing, a digitális, online marketing az infó-kommunikációs technológiákra épülő városfejlesztést, konkrét projekteket, kommunikációt, imázs és márkaépítést, az okos várossá válást.
A csapatok beérkezett pályamunkáit két szakmai bíráló és maga a feladatot adó város véleményezte.
A hallgatói prezentációk hossza maximum 15 perc, ezt követően 5 percben a zsűri teszi fel kérdéseit. A zsűri tagjai a feldolgozott települések és a marketing szakma képviselőiből állnak.
A megmérettetés során a versenyzők egyebek mellett tanári támogatással tanulmányt készítenek a digitális, online marketing eszközeinek alkalmazási lehetőségeiről, valamint az Observer Budapest Médiafigyelő cég adatbázis-használat felajánlásával a hallgatók média-elemzést készíthetnek a városról.
A regionális verseny győztesei az országos döntőben mérik össze tudásukat.