A kaposvári önkormányzat ezért vágott bele a Budai Nagy Antal utca csapadékvíz-elvezető rendszerének tehermentesítésébe. A 206,09 millió forint 100%-ban vissza nem térítendő európai uniós támogatással valósul meg.

A nagy felhőszakadások alkalmával volt, amikor az aknafedeleket is megemelte a víz, de olyan is, hogy térdmagasságig felért a vízszint, mert nem volt, ami egyszerre ekkora csapadékot elszállított volna a vasútállomásról és környékéről.

„Ez a város legmélyebb pontja, a három eddigi áteresz kevésnek bizonyult az extrém esőzések alkalmával arra, hogy elszállítsa a hirtelen lezúduló vízmennyiséget. Ezért építünk egy negyedik csatornát is, hogy ne olyan gyakran, és enyhébb formában szembesüljünk a problémával „– mondta Szita Károly, Kaposvár polgármestere.

A leeső csapadékvizet jelenleg három, viszonylag nagy szelvényű zárt csatorna vezeti be a befogadó Kapos-folyóba. Ezek a vasúti pályákat keresztezve tartanak a folyó felé. Állapotuk és kapacitásuk a szakemberek szerint nem megfelelő a feladat ellátására, ezért a vasút alatti átvezetést nagyobb átmérőjű zárt levezetővel egészítik ki.

A tervezett beavatkozásoknak köszönhetően a közlekedés kulturáltabb és biztonságosabb lesz a környéken, csökkennek a csapadékvíz-elvezetés rendezetlenségéből eredő károk, balesetek és veszélyeztetések. A csapadékvizek rendezett elvezetésével megszüntethető a talajvizek diffúz szennyezése, továbbá a magas talajvízállásból eredő, az épített környezetben okozott károk. A csatornaelemek átsajtolása a vasúti sínek alatt megkezdődött, több mint 70 méteren keresztül fúrják át a csövet a vasúti sínek alatt.