A felújított épület, illetve az abban kialakított irodahelyiségek az ügyfelek és az ott dolgozó ügyintézők számára is lényegesen igényesebb és komfortosabb munkakörnyezetet biztosítanak, garanciát teremtve ezzel az eddiginél is magasabb szintű munkavégzésre. 

Az integráció miatt Baranyából Kaposvárra került a természetvédelmi és környezetvédelmi osztály, mely szintén a Damjanich utcai épületben kapott helyet.

„Összesen 78 településen látjuk el az ingatlanok nyilvántartásával és az ingatlanokkal kapcsolatos ügyek intézését. Tavaly 35 ezer volt a földhivatal ügyfélforgalma, ebből 22 ezer az ingatlan adataiban bejegyzett jogokban, tényekben történt változásokra vonatkozott. Az összes elintézett ügyirat 3197 darab volt”- mondta köszöntőjében Neszményi Zsolt kormánymegbízott.

A földhivatali osztály feladata még az ingatlan-nyilvántartás, jogi és műszaki tulajdoni lapok és térképek vezetése, a helyi adat- és térképtár fenntartása, az abból történő adatszolgáltatás, a földvédelemmel és földminősítéssel, földrendezéssel összefüggő feladatok operatív végrehajtása.

„A cél, hogy az ügyfelek bizalommal forduljanak a Földhivatalhoz, ahol hathatós segítséget kapnak a jól felkészült kollégáktól, és ahol egy-egy ügy intézése kiszámítható ideig tart. Kiemelten fontos, hogy a földhivatal a feladatát az új munkakörnyezetben is szakszerűen, hatékonyan, rugalmasan, az ügyfelek igényeihez alkalmazkodva, ügyfélbarát módon végezze”- mondta a megnyitón Gelencsér Attila, Kaposvár országgyűlési képviselője.

Az épületben új ügyfélfogadó-terem várja a földhivatalban az ügyfeleket.  A kényelmes, gyors, szakszerű ügyintézést emelte ki köszöntőjében Borhi Zsombor, Kaposvár alpolgármestere is, aki arról beszélt, hogy az államnak kell az ügyfeleket szolgálni és nem fordítva.

Elhangzott: Kaposváron már három kormányhivatalban intézhetik a kaposvári és város környéki lakosok az ügyeiket, legutóbb a vasútállomáson nyílt kormányablak.