A vásárlói tudatosságot népszerűsítő civil szervezet a GfK Piackutató Intézet felmérésére hivatkozva ismertette: a vásárlói bojkott átlagos értéke meghaladja a fejenkénti 150 ezer forintot, a fogyasztók leginkább élelmiszereket, háztartási és vegyi árukat utasítanak el a kereskedelemre, a környezetre vagy a társadalomra gyakorolt negatív hatása miatt. 

A közlemény szerint leginkább a kiskorú gyermeket nem nevelők, az érettségizettek és a havi 200-320 ezer forint közötti jövedelemmel rendelkezők élnek a bojkott eszközével. Az adatok alapján az átlagos magyar bojkottáló 30-49 éves, megyeszékhelyen vagy megyei jogú városban élő férfi - írták.

A tudatos vásárlás, a környezet védelmét és fenntarthatóságot szem előtt tartó fogyasztás (például biotermékek, közösségi közlekedés, energiahatékony alkalmazások) piaci értékét 2014-2016 között 1014 milliárd forintra becsülik.

A GfK Piackutató Intézet által kiadott Tudatos Vásárló Piaci Jelentés 2014-2016 között vizsgálta a tudatos fogyasztói döntések értékét Magyarországon.