Szita Károly (Fidesz-KDNP) beszámolt arról, hogy a belváros legforgalmasabb részének átalakításával járó fejlesztéssel könnyebbé, biztonságosabbá vált az ott naponta megforduló 32 ezer ember közlekedése.
 
Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: elsőként a kaposvári készült el Magyarország közlekedési központjai közül, amelyek célja, hogy a lehető legkisebb fennakadással lehessen váltani a közlekedési módok között.
 
Az egy helyre került távolsági, helyi járatú autóbuszállomást és vasútállomást a közös peronon az utazók kényelmesebben elérhetik. A vasút által kettészelt városrészeket új, gyalog és kerékpárral egyaránt használható híd köti össze, a gépjárműforgalmat új körforgalmak szolgálják - ismertette az elnök-vezérigazgató.
 
A hatékony tömegközlekedéshez ilyen infrastruktúrára is szükség van, a közlekedési központok városi környezetben elengedhetetlenek ahhoz, hogy az utasok az egyéniről a zöldebb, fenntarthatóbb tömegközlekedésre váltsanak - jegyezte meg.
 
Homolya Róbert szavai szerint jó és hatékony közlekedés nélkül nem lehet élhető és versenyképes városról, térségről, országról beszélni. "A MÁV-Volán csoportnál elhivatottak vagyunk, hogy szerethető, fenntartható, versenyképes tömegközlekedést biztosítsunk az országnak" - hangsúlyozta.
 
Hozzátette, ennek érdekében fontos a menetrendek összehangolása, az egységes menetrendi kínálat, a vállalatcsoport hatékony üzemeltetése, a párhuzamosságok megszüntetése, a jegyek, bérletek megváltásának lehetősége egységes felületen, és egyebek mellett az egységes utastájékoztatási, forgalomirányítási rendszer bevezetése is.
 
Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a nyolcéves előkészítő és kivitelezési munka eredményeként megvalósult kaposvári beruházás nemcsak az autóbusz-, és vasúti közlekedésről, szoros kapcsolódásukról szól, hiszen a gyalogos, a kerékpáros és a közúti közlekedés is magasabb színvonalúvá vált.
 
A NIF Zrt. több megyei jogú várost érintően dolgozik hasonló, úgynevezett intermodális csomópontok előkészítésén - jelezte.
 
Szita Károly emlékeztetett arra, hogy a közlekedési központ része a Modern városok program forrásait is magába foglaló, Kaposvár néhai polgármesteréről, Németh Istvánról elnevezett több mint 180 milliárd forintos helyi fejlesztési programnak.
 
A program eredményeként gyorsforgalmi út köti össze Kaposvárt az M7-es autópályával, új sportcsarnok, versenyuszoda, busztelephely épült, ipari parkok nyíltak, megújult a Csiky Gergely Színház és városrehabilitáció is megvalósult a Kaposi Mór Oktató Kórház egykori déli tömbjének területén - mondta el.
 
A polgármester hangsúlyozta, hogy a fejlesztések folytatódnak, mert "a cél az, hogy a kaposváriak jobban élhessenek, a település a Dunántúl meghatározó városa legyen az élet minden területén".