Hatékonyabbá tennék működésüket a betegszállítók. Az InfoRádió úgy tudja: a felmerülő jogszabályi változtatásokról már tárgyalnak az egészségügyi államtitkárral.



A cégek ésszerűsítenék a finanszírozást, a kvótarendszert. A javaslat szerint ha egy területen havonta 8000 kilométer megtételére van pénz az államtól, de az autók nem mennek ennyit, csak 6000 kilométert, akkor a fennmaradó 2000 kilométernyi kvóta és ennek finanszírozása átadható lenne más megyének.



A betegszállítók emellett szeretnének több kilométerpénzt a nagyvárosi közlekedésért, valamint rendelkezésre állási díjat az ügyeletben eltöltött időért, ugyanis amíg várakoznak a munkára és az autó áll, nem jár bérezés.



A betegszállítás egy részét, amely szakfeladatnak minősül pedig visszaadnák az Országos Mentőszolgálatnak - mondta Tóth István, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének alelnöke.



Egy tudatzavart beteg szállítása egyik intézetből a másikba komoly szakmai munkát igényel, amelyet nem lehet rábízni egy sofőrre, de egy fertőzött beteg szállítása is olyan feladat, amely az Országos Mentőszolgálatnak a szakfeladata - magyarázta.



Méltó körülményeket biztosítani azonban nemcsak maguknak, hanem a betegeknek is szeretnének. Ezért szakfelügyelettel bíró tranzitvárókat hoznának létre a megyeszékhelyeken és a klinikai központokban. A páciensek érdekét szolgálná az a javaslat is, amely növelné a fekvőbetegek szállítására alkalmas autók számát. Tóth István szerint a 650 autó kétharmadának kellene ilyennek lennie.



Ez azért is fontos, mert minden betegszállító autó egy biztonságos tartalék az Országos Mentőszolgálat mögött. Ezen autókon képzett személyzet dolgozik, akik képesek egy mozgósítás esetén helytállni és a lakosságot ellátni.



A betegszállítók az átalakításhoz 700-900 millió forintot kértek az egészségügyi államtitkártól. Abban bíznak, hogy a javaslatukból tavaszra törvénytervezet lehet.



KH/InfoRádió