A javítócsarnok tetejére napelemes rendszert telepítenek, míg a telephely mögötti négy hektáros területen napelemparkot épít a Kapos Holding, hogy telephelyének energiaigényét kielégítse, illetve, hogy a fel nem használt energiát értékesítse.

A telephelyre azért is szükség volt, mert a vasútállomás melletti buszpályaudvart már kialakításakor, 1989-ben is ideiglenes megoldásnak tartották, amely nem volt alkalmas arra, hogy műszakilag kiszolgálja a helyi közösségi közlekedést.

A közlekedési központ kialakításával párhuzamosan öt és félmilliárd forintból megépíti azt a komplex telephelyet, amely véglegesen otthont ad a helyi közlekedési társaságnak, illetve a 2015 őszén teljes egészében lecserélt buszflottájának. A forrás jelentős részét a kormánytól kapta Kaposvár.

„A cégünknek eddig nem volt telephelye, nem volt üzemanyag-vételezési lehetősége és műszaki vizsgabázisa, mindent bérelni kellett” - mondta Veizer Jánosné. A Kaposvári Közlekedési Zrt. vezérigazgatója óriási lépésnek tartja, hogy egy telephelyen lesz a társaság központja, a javító műhely, a mosó, valamint a buszok parkolását és tankolását is biztosító bázis. A közlekedési központ szolgáltatásai - vizsgáztatás, tankolás - a lakosság számára is elérhetők lesznek.

Jelenleg 50 százalékos készültségben van a létesítmény, a beruházás várhatóan 2019 márciusára készül el.